Amy Reed: Clean (Tiszta)


Kiadó: Simon PulseSzerző: Amy Reed
Kategória: kortárs, realista, young adult
Kiadás éve: 2011
Oldalszám: 304
 Fülszöveg: "You’re probably wondering how I ended up here. I’m still wondering the same thing. Olivia, Kelly, Christopher, Jason, and Eva have one thing in common: They’re addicts. Addicts who have hit rock bottom and been stuck together in rehab to face their problems, face sobriety, and face themselves. None of them wants to be there. None of them wants to confront the truths about their pasts. And they certainly don’t want to share their darkest secrets and most desperate fears with a room of strangers. But they’ll all have to deal with themselves—and one another—if they want to learn how to live. Because when you get that high, there’s nowhere to go but down, down, down."



A könyvre horsegirl GoodReads profilján keresztül figyeltem fel, aztán elolvastam a könyv fülszövegét ami megtetszett, így automatikusan felvételt nyert az olvasmánylistámra.
A könyv öt tinédzserről szól, akik rehabra kerültek függőségük miatt. Olivia a tökéletességre törekszik mindenben, a családja sikeressége nagy nyomást gyakorol rá és nem akar kilógni a sorból, ezért pedig drasztikus lépéseket is képes elkövetni. Kelly a gyönyörű és népszerű lány, aki kokain és alkohol függő. Christopher a metamfetamin függő, aki templomba jár és visszahúzódó természetű. Jason az alkoholista, aki súlyos lelki terhet cipel magával. Eva pedig a fájdalomcsillapítók megszállottja az édesanyja halála miatt.

A könyvben mind az öt szereplő életébe bepillantást nyerünk, elmesélik saját történetüket,  események láncsorozatát mutatják be (ami egészen a függőségükhöz vezetett) és az utat a gyógyulásuk felé. A szereplők mindegyikének kemény élete volt. Elképesztő, hogy a család, a szülők, a barátok mennyire negatív hatással lehetnek az emberre, csak hogy néhányat említsek a könyvből: a megfelelni akarás, a csalódás, a bűntudat, az elhanyagolás, piedesztálra emelés, az állandó elbukás éreztetésére. A könyvben megismerjük az öt karakter szüleit is. Számomra ezek a részek voltak a legérdekesebbek. Elgondolkodtató, hogy vajon a szülőknek mekkora szerepük van abban, ha a gyerekükből függő válik. Véleményem szerint nem kevés.
A könyvben viszonylag kevés a rehabilitáción történtek leírása, legalábbis nekem, mert én szívesen olvastam volna többet arról mi történik egy ilyen helyen. A könyv főként az egyéni történetekkel, a "Hogyan lettem függő?" kérdésének megválaszolásával foglalkozik.
Tetszettek a párbeszédek és a karakterek kapcsolatainak leírása, mert valóban "életszagúra" sikeredtek. A csoport vezetője, Shirley a könyv elején semmilyen érzést nem váltott ki, egészen a könyv végéig nem tudtam eldönteni, hogy akkor én most kedvelem-e vagy nem, de végül megszerettette magát a stílusával és mondanivalójával főként a végefelé.
A kedvenc karakterem végig Olivia volt. Az ő karaktere állt hozzám a legközelebb. A története olyannyira magával ragadott, hogy még a kötet befejezte után, napokkal később is azon kaptam magam, hogy a sztoriján merengek.

"You deserve everything you want in life. Even if it’s hard to believe sometimes, even if you think you’re not good enough or you’ve screwed up too bad to deserve anything good..."

Összességében azt kell mondjam, tetszett a könyv, viszont számomra nem a letehetetlen kategória. Kicsit csalódott is voltam olvasás közben, mert mindenkinek annyira tetszett, mindenki nagyon dicsérte, de én nem éreztem azt, hogy ennyire jó lenne. Félreértés ne essék, ez egy jó könyv, viszont én egy kicsit több izgalomra, érzelmi hullámvasútra számítottam, amiket nem kaptam meg, legalábbis nem akkora mennyiségben, mint szerettem volna. Az is lehetséges, hogy csak nem voltam a könyv olvasásához megfelelő hangulatban és nem sikerült kellőképpen beleélnem magam a szereplők életébe.

♥♥♥
5/4


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése